Společně si vysvětlíme horninový cyklus na základě příběhů konkrétních hornin a pomocí našeho nového interaktivního prvku Horninový cyklus. Znalosti o horninotvorných procesech si žáci upevní během samostatné práce na stanovištích, kde je čeká práce se žulou, porovnávání vzorků dle velikosti zrn, určování stupňů přeměny jednotlivých vzorků či složení jednoduché rovnice představující složení konkrétních hornin. Zjistí také, jaká hornina se nachází v jejich bydlišti. Za dobře odvedenou práci si každý odnese vzácný minerál, který si ovšem bude muset nejprve sám najít a určit.
Místo realizace | Přírodovědné muzeum Semenec |
Cílová skupina | 2. stupeň ZŠ |
Délka programu | 180 minut |
Maximální počet účastníků | 30 |
Požadavky na účastníky | vhodné oblečení a obuv pro pobyt venku |
Metody a formy práce | zkoumání nerostů, hry a pokusy |
Rozvíjené kompetence | kompetence k učení, k. komunikativní, k. řešení problémů |
Cíl programu |
Žáci si upevní znalosti o průběhu a významu horninového cyklu, seznámí se s jednotlivými horninami zblízka a vyzkouší si práci s kamenem. Prohloubí si také znalosti o regionu, kde žijí. |
Zařazení do RVP | Základní podmínky života |