Geolog Šutřík připravil pro žáky několik úkolů. Protože však musel neodkladně odjet, budou žáci pracovat samostatně ve skupinkách a pokusí se doplnit i Šutříkovy badatelské zápisky, které nestačil dokončit. Žáky čeká poznávání nerostů podle barvy vrypu, podle tvrdosti a na základě chemických vlastností. Budou také objevovat možnosti využití rud. Pokud se vše vydaří, ukážeme jim největší Šutříkův poklad.
Metodika programu Zápisník geologa Šutříka
Místo realizace | Přírodovědné muzeum Semenec |
Cílová skupina | 1.stupeň ZŠ |
Délka programu | 90 minut bez přestávky |
Maximální počet účastníků | 30 |
Požadavky na účastníky | vhodné oblečení a obuv pro pobyt venku |
Metody a formy práce | zkoumání nerostů, hry a pokusy |
Rozvíjené kompetence | kompetence k učení, k. komunikativní, k. pracovní |
Cíl programu |
Žáci si na konkrétních příkladech vyzkouší, jak lze rozeznávat jednotlivé nerosty pomocí fyzikálních a chemických vlastností. Prostřednictvích práce s krásnými vzorky nerostů probouzíme v žácích zájem o neživou přírodu a kladný vztah k ní. |
Zařazení do RVP | Člověk a jeho svět |