Programy pro školy

Nabídka programů pro školy a skupinové výpravy

Výukové programy pro MŠ, ZŠ i SŠ provádíme v přírodovědných sbírkách v našem muzeu.

Program zohledňuje konkrétní věkovou skupinu žáků a jeho obsah je tomu přizpůsoben.

Cílem našich programů je přímý kontakt dětí s přírodou. Používáme badatelský přístup a smyslovou výchovu, rozvíjíme praktické dovednosti. Důraz je kladen na kontakt s přírodninami formou her.

Programy se odehrávají převážně venku, přímo v expozicích muzea. Děti by měly mít oblečení, které si mohou ušpinit a obuv, která jim neprovlhne. Za deště je vhodná pláštěnka. Po dohodě je možné zajistit opékání na ohni.
V areálu muzea je recepce s prodejem suvenýrů a drobných pamlsků. Parkování autobusů je možné přímo u vstupu do muzea.

Výukové programy jsou využitelné ve vzdělávacích oborech resp. oblastech

RVP ZV RVP G RVP PV
  • přírodopis
  • dějepis
  • výtvarná výchova
  • člověk a jeho svět
  • biologie
  • geologie
  • dějepis
  • výtvarná výchova
  • dítě a společnost
  • dítě a svět

Průřezová témata realizovatelná prostřednictvím našich výukových programů:

  • environmentální výchova: programy vedou žáky k harmonickému vztahu k přírodě a k ekologickému využívání přírodních zdrojů podle principů udržitelného rozvoje

 

NABÍDKA VÝUKOVÝCH PROGRAMŮ PRO MŠ:

Výukový program MŠ - 60 min.

Programy do Vaší školky - 60 min.

Tvořeníčko do Vaší školky – 60 min.

Celodopolední program - 180 min. (individuální program)

 

Nabídka programů pro MŠ 2017/2018 ke stažení

 

NABÍDKA VÝUKOVÝCH PROGRAMŮ PRO ZŠ, SŠ:

Výukový program 1. stupeň ZŠ - 90 min.

Výukový program 2. stupeň ZŠ a nižší stupeň gymnázia - 90 min.

Celodopolední program - 180 min. (individuální program)

S malířem do přírody - 180 min.

 

Nabídka programů pro ZŠ, SŠ 2017/208 ke stažení

 

Fotografie z programů pro školy

Video-prohlídka areálu muzea

 Programy objednávejte na tel.: 604 626 894

 

Ohlasy učitelů:

 

Děti byly nadšené a jistě si z programu budou hodně pamatovat.

(ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana, 5.A) 

 


 

Příjemné vstřícné prostředí.

(ZŠ Hlinecká, 4.A)

 

 

Návštěva splnila svůj účel, aktivity dokázaly propojit teoretické poznatky ze školy s praktickými činnostmi. Děti pracovaly se zaujetím, výklad byl názorný a zajímavý.

(ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana, 7.A)

 

 

Velmi příjemné a podnětné místo. Profesionální přístup lektorek. Výborně přichystaný program.

(Pomněnka, o.s., ČB)

 

PROGRAMY PRO MŠ

Cena programů: 800Kč/program + 30Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 25 (př.  program pro 23 žáků : 800+(3x30)=890Kč, program pro 20 a méně žáků: 800Kč)

Doba trvání 60 minut.

Lesní domov                Objevování kouzla lesního světa.

Děti pozveme na procházku lesem, kde si ukážeme rozdíly mezi jehličnany a listnáči, některé z nich se naučíme poznávat a během hry na lesní zvířátka si tyto znalosti upevníme. Cestou potkáme i zvířátka, která v lese žijí, a něco si o nich povíme. Vystavíme mraveniště, nebo si zahrajeme na veverky. Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku dětí.

Se skřítkem Čajánkem na výpravu mezi bylinky         Kdo se v tom má vyznat? Jedna kytka modrá, jiná žlutá, jedna pomáhá na plíce a jiná zase na záda... Jedna se může jíst a jiná zase ne...

Společně se vydáme do bylinkové zahrádky skřítka Čajánka, kde prozkoumáme vlastnosti jednotlivých bylin - některé jen očicháme, některé i ochutnáme a s jednou bylinkou dokonce uděláme zajímavý pokus. V bylinkové zahrádce se často schovávají i víly, které dětem poradí, z čeho se taková bylinka skládá. V samém závěru si uvaříme výborný čaj z vlastnoručně nasbíraných bylinek. Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku dětí.

Komentovaná prohlídka                   Přírodovědným muzeem letem světem a hrou.

Společně projdeme celým přírodovědným muzeem a letmo se seznámíme s jednotlivými sbírkami. Projdeme stezku naboso, očicháme a ochutnáme bylinky v bylinkové zahrádce, v lese najdeme zvířátka, prohlédneme si, jak krásné jsou horniny při pohledu zblízka, zkusíme pojmenovat borovici podle šišky a pokvetou-li růže, každý si najde tu, které mu nejvíce voní. Výklad je oživen drobnými hrami a hádankami. Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku dětí.

Poklad nejcennější                  Kdo nám dává vše, co potřebujeme k životu?

Společně vyryjeme vzorek půdy a zkoumáme, z čeho se půda skládá a kdo v ní žije. Následně vyzkoušíme, jaké má vlastnosti, povíme si, jak půda vzniká, a v závěru zasadíme dvě semínka, která si děti odnesou do třídy a mohou pozorovat, jak rychle roste rostlinka a zdali se povede oběma semínkům stejně. Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku dětí.

Stezka pravěkého člověka                Vydej se s námi na dalekou cestu do minulosti…

Děti se přenesou do pravěku a vyzkouší si, co všechno pračlověk musel umět, aby dokázal ulovit pravěké zvíře (amulet, stopování, výroba nástroje, oheň).

Cesta vody                     Že nevíte, kam se ztratila štěňátku voda z misky? Tak si to povíme…

Nejprve si povíme a pak i názorně předvedeme, jak je to s vodou a jejím koloběhem. Seznámíme se také s živočichy žijícími ve vodě a program zakončíme hrou.

Kuřátko a obilí                      Jak to bylo, pohádko?

Povíme si pohádku o kuřátku, pokusíme se vyloupnout zrníčka z klásku, prohlédneme si je pod elektronickou lupou, pokusíme se rozeznat základní typy obilí a nakonec si vyzkoušíme i mletí obilí na ručním slovanském mlýnku. A kdo ví, třeba upečeme i obilnou placku.

Tajemství medu             jak jen včelky dokážou vytvořit takovou sladkou dobrotu?

Ve včelařském koutku si povíme o životě v úlu a také do něj nahlédneme speciálním okénkem. Prohlédneme si plástve, ukážeme si rozdíly mezi včelími bytostmi (matka, trubec, dělnice), poznáme vývojový cyklus včely a z voskového plátu uválíme voňavou svíčičku. Možná i něco sladkého ochutnáme...

 

P1150193.jpg

 

Programy, se kterými můžeme přijet i do Vaší školky

Cena programů: 1000Kč/program + 40Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 25 (př.  program pro 23 žáků : 1000+(3x40)=1120Kč, program pro 20 a méně žáků: 1000Kč)

Doprava: 5Kč/km – počítá se cesta tam a zpět ze Semence ( Týn nad Vltavou)

Doba trvání 60 -75 minut.

Poklad nejcennější                Zkoumání půdy, která nám dává všechno, co potřebujeme.

Společně vyryjeme vzorek půdy na školní zahradě a zkoumáme, z čeho se půda skládá a kdo v ní žije. Následně vyzkoušíme, jaké má vlastnosti, povíme si, jak půda vzniká. V závěru zasadíme dvě semínka, která si děti odnesou do třídy a mohou pozorovat, jak rychle roste rostlinka a zdali se povede oběma semínkům stejně. Pro realizaci potřebujeme vhodný pozemek v okolí školky, nejlépe s přístřeškem pro případ špatného počasí.

Lesní domov                Objevování kouzla lesního světa.

Děti pozveme na procházku „lesem“, kde si ukážeme rozdíly mezi jehličnany a listnáči, některé z nich se naučíme poznávat a během hry na lesní zvířátka si tyto znalosti upevníme. Během cesty lesem potkáme i zvířátka, která v lese žijí a něco si o nich povíme. V závěru se pokusíme vystavět mraveniště. Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku dětí. Pro realizaci potřebujeme školní zahradu či vhodný prostor v blízkosti školky (park, náves se stromy, les)

Na skok do pravěku                Jak asi žil pračlověk?

Program zaměřený na praktické dovednosti, které musel zvládnout člověk v počátcích svého vývoje (organizace tlupy- šaman, náčelník, rozdělávání ohně, sběr bylin, výroba nástroje a amuletu, znalost stopování) Děti si hrají na pravěkou tlupu a vyzkouší si, co všechno pračlověk musel umět, aby dokázal v přírodě přežít. Program stimuluje kolektivní cítění a spolupráci, rozvíjí smyslové vnímání a manuální dovednosti. (na zahradě, nebo ve třídě)

Čtvero ročních dob Co se asi děje na zahrádce vaší školky?

Společně prozkoumáme zahradu školky a seznámíme se s životem zvířat a rostlin v právě probíhajícím ročním období. Program je zaměřen na poznání proměn přírody během roku, využíváme dovezené pomůcky a přírodniny (stopy, ukázky hnízd, léčivé byliny, listy, větve a plody stromů, houby apod.) (na zahradě nebo v okolí školky)

Bylinková babička Pojďme nahlédnout do tajů bylinkové zahrádky…

Seznámení dětí s léčivými rostlinami. Rozdělení rostliny na základní části, poznávání rostlin všemi smysly, poučení o léčivých účincích konkrétních bylin, cvičení na zrakové, čichové a hmatové rozlišování, vaření a ochutnávka čaje – dle dohody se školkou. (na zahradě nebo ve třídě)

 P1170077.jpg

 

TVOŘENÍČKO do školky

Cena dílen: 800Kč/program + 20Kč za každého účastníka (na materiál), maximální počet účastníků 25

Doprava: 5Kč/km – počítá se cesta tam a zpět ze Semence (Týn nad Vltavou)

Doba trvání 60 minut.

Potřebujeme podporu a pomoc paní učitelky, hlavně při větším počtu dětí a vhodný prostor pro realizaci – nezůstane po nás úplný pořádek… Děti by měly mít vhodné oblečení.

Polštářek nejen pro maminku          Výroba originálního voňavého polštářku z přírodních materiálů. Vhodné pro děti od 4 let – stříháme, uzlujeme, malujeme. Každé dítko si odnese svůj polštářek.

Koupel nejen pro babičku          Výroba originální mořské solné koupele s levandulí v dárkovém balení. Vhodné pro děti od 4 let – mícháme, sypeme, malujeme, stříháme. Každé dítko si odnese svoji voňavou koupel.

Dredy nejen pro ségru        Výroba originální gumičky do vlasů z ovčí vlny. Vhodné pro děti od 4 let – plstíme, uzlujeme. Každé dítě si odnese svoji gumičku do vlasů.

Pohled nejen pro dědu         Výroba originálního pohledu vyrobeného technikou slepotisku nebo tisku koláže. Vhodné pro děti od 4 let – stříháme, lepíme. Každé dítě si odnese vlastnoručně vyrobený pohled, který může odeslat.

Velikonoční tvoření         Ukázka pletení pomlázky nebo proutěného vajíčka, společná výroba kraslice – velikonoční zajíček, povídání o velikonocích. Vhodné pro děti od 5 let – barvíme, lepíme, stříháme. Každé dítě si odnese zajíčka a ve třídě zůstane pomlázka nebo proutěné vajíčko.

 ptáček malý.jpg

 

PROGRAMY PRO 1. STUPEŇ ZŠ

Cena programů: 1000Kč/program + 40Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30 (př.  program pro 23 žáků : 1000+(3x40)=1120Kč, program pro 20 a méně žáků: 1000Kč)

Doba trvání 90 minut.

Půda – poklad nejcennější                Zkoumání půdy, která nám dává všechno, co potřebujeme.

Společně vyryjeme vzorek půdy a prokoumáme, z čeho se půda skládá a kdo v ní žije. Následně vyzkoušíme, jaké má vlastnosti, povíme si, jak půda vzniká, změříme zemi teplotu a provedeme dva zajímavé pokusy. Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku žáků.

Tajemství života v půdě                     Co je to půda, co v ní žije, proč je důležitá…?

Žáci provedou odchyt živočichů z půdy a dozvědí se něco o jejich životě. Formou hry si uvědomí, jak funguje potravní řetězec a co mohou vyvolat zásahy do potravního řetězce v praxi. V závěru programu se žákům naskytne jedinečná příležitost nahlédnout, jak to vypadá pod zemí. Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku žáků.

Smrk není jedle, jsem z toho vedle… Objevování kouzla lesního světa.

Povídání a hraní o jehličnanech i listnáčích, seznámení s vlastnostmi stromů a znaky, podle kterých je poznáváme. Určování konkrétních druhů stromů pomocí listu, podle větvičky, podle plodu apod. Hra na lesní zvířata (veverky, mravenci, apod.) Vnímání lesního prostředí všemi smysly - využítí expozice lesních společenstev jižních Čech, pohybové hry.

Se skřítkem Čajánkem na výpravu mezi bylinky           Kdo se v tom má vyznat? Jedna kytka modrá, jiná žlutá, jedna pomáhá na plíce a jiná zase na záda... Jedna se může jíst a jiná zase ne...

Společně se vydáme do bylinkové zahrádky skřítka Čajánka, kde prozkoumáme vlastnosti jednotlivých bylin - některé jen očicháme, některé i ochutnáme a s jednou bylinkou dokonce uděláme zajímavý pokus. Děti se také pokusí splnit úkol, který jim vymyslel samotný skřítek Čajánek. V samém závěru si uvaříme výborný čaj z vlastnoručně nasbíraných bylinek. Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku žáků.

Komentovaná prohlídka

Společně s lektorem projdeme celým přírodovědným muzeem a letmo se seznámíme s jednotlivými sbírkami. Projdeme stezku naboso, očicháme a ochutnáme bylinky v bylinkové zahrádce, povíme si, zda lze zapálit oheň bez sirek, případně si to vyzkoušíme, prohlédneme si, jak krásné jsou horniny při pohledu zblízka, zkusíme pojmenovat borovici podle šišky a vyzkoušíme některé interaktivní prvky, které se v muzeu nachází. Výklad je oživen drobnými hrami a hádankami.

Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku žáků.

Vývoj pravěké přírody         Příroda se stále mění a ne vždy vypadala jako dnes...

Program využívá paleontologickou sbírku. Seznámení s vývojem přírody na Zemi prostřednictvím zkamenělých pozůstatků rostlin a živočichů. Zkoumání fosilie trilobita a třetihorních zkamenělých listů - porovnávání. Program je motivován pohádkovým příběhem o cestě dvou dětí do pravěku s pterodaktylem Pepou (využití loutek, modelu pterodaktyla v životní velikosti a velkých obrazů rekonstruujících životní prostředí pravěkých epoch) Program je variabilní a je vždy přizpůsoben podmínkám a věku žáků.

Stezka pravěkého člověka             Dobrodružná výprava do daleké minulosti.

Program zaměřený na praktické dovednosti, které musel zvládnout člověk v počátcích svého vývoje (organizace tlupy- šaman, náčelník, rozdělávání ohně, sběr bylin, výroba nástroje a amuletu, znalost stopování) Děti si hrají na pravěkou tlupu a vyzkouší si, co všechno pračlověk musel umět, aby dokázal v přírodě přežít. Využití celého areálu Přírodovědného muzea Semenec, interaktivních prvků pro rozdělání ohně a smyslové stezky. Program stimuluje kolektivní cítění a spolupráci, rozvíjí smyslové vnímání a manuální dovednosti.

Lesní domov           Dokážete v lese přežít alespoň jeden rok?

Strategická hra o životě člověka v přírodě a jeho schopnosti hospodárně využívat její zdroje. Žáci se promění v pravěkou tlupu, která se skládá ze sběračů a lovců a pokusí se „ přežít“ alespoň jeden rok v divočině. Úkolem sběračů je sbírat potřebné plody, byliny …, úkolem lovců je zabezpečit dostatek masa pro tlupu během čtyř ročních období. Je nutné dobře rozhodovat a přemýšlet, aby tlupa přežila bez úrazu a neponičila ekosystém. Simulační hra využívá kartiček rostlin, zvířat, plodů apod. Hra rozvíjí sociální dovednosti ve skupině, spolupráci, společné rozhodování a řešení problémových situací.

Tuto hru doporučujeme pro žáky 4. – 5. tříd.

Obilíčko obilí                Jedno má vousy, druhé ne, není to nějaké podivné?

Pokusíme se vyloupnout zrníčka z klásku, prohlédneme si je pod elektronickou lupou, namalujeme, pokusíme se rozeznat základní typy obilí a nakonec si vyzkoušíme i mletí obilí na ručním slovanském mlýnku. A kdo ví, třeba upečeme i obilnou placku.

Vodní svět                Společná výprava do vodního království.

Nejprve si povíme a pak i názorně předvedeme, jak je to s vodou a jejím koloběhem a pokusem si názorně ukážeme, jak lze vodu v krajině efektivně zadržet. Seznámíme se také s některými živočichy a jejich vývojovými stádii.

Voda nad zlato           O důležitosti vody pro život celé planety Země a vodních cyklech.

O mechanismech zadržování vody v půdě, vazbách na rostliny a půdní živočichy. Využití interaktivních prvků, hraní a pokusy s vodou v prostředí vodního biotopu. Simulační hra na hospodaření s vodou v krajině.

PROGRAMY PRO 2. STUPEŇ ZŠ A NIŽŠÍ STUPEŇ GYMNÁZIA

Cena programů: 1000Kč/program + 40Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30 (př.  program pro 23 žáků : 1000+(3x40)=1120Kč, program pro 20 a méně žáků: 1000Kč)

Doba trvání 90 minut.

Půda – poklad nejcennější                Aby v půdě rostly rostliny, musí mít určité vlastnosti…

Žáci si odeberou vzorek půdy a jednoduchými pokusy určí jeho vlastnosti, které zaznamenají do pracovních listů. Vlastnosti odebraného vzorku srovnají se vzorky z jiných lokalit. Uvědomí si, jak půda vzniká, a jak se neustále proměňuje a že je nutné o půdu pečovat.  V závěru žáky vyzkouší pokusy s erozí a dodáním živin do půdy na interaktivních prvcích.

Tajemství života v půdě             Co je to půda, kdo v ní žije, proč je důležitá…?

Žáci provedou odchyt živočichů z půdy, naučí se vyhledávat rozlišovací znaky potřebné k jejich určení a zařazení do skupin podle typu potravy. Své poznatky zapíší do pracovních listů. Formou hry si uvědomí, jak funguje potravní řetězec a co mohou vyvolat zásahy do potravního řetězce v praxi. V závěru programu se žákům naskytne jedinečná příležitost nahlédnout, jak to vypadá pod zemí.

Rýžování - poznání krásy minerálů                               Staň se na chvíli zlatokopem…

Rýžovat lze všude a najít krásný minerál se podaří každému. Stačí jen rýžovací pánev, voda, trocha trpělivosti a fantazie, kterou podpoříme lupami… Žáci si vyzkouší techniku rýžování a podívají se na zajímavé minerály z Jižních Čech zblízka. Doplňujeme dalšími geologickými aktivitami podle potřeb skupiny.

Horninový cyklus             Horniny jsou všude kolem nás, ne každý však ví, jak vznikly...

Žáci si formou práce s modelínou zopakují základní procesy, které se uplatňují během koloběhu hornin. Procvičí krystalizaci hornin a naučí se rozlišovat základní typy hornin na 4 vzorcích z jihočeských lokalit. Po domluvě lze program obohatit i o praktickou část – rozlišení vápence a křemene, poznávačku hornin, formátování vzorků či ruční vrtání břidlice.

Vývoj pravěké přírody        Program zaměřený na sbírku zkamenělin.

Program se odehrává v paleontologické sbírce. Využívá pomůcku časová osa, na níž si žáci přibližují epochy ve vývoji Země, k nimž přiřazují obrázky zvířat a rostlin z daných období. V expozici se žáci seznámí s vůdčími fosiliemi a vývojem přírody v jednotlivých érách a obdobích. Určují vzorky fosílií, vyplňují pracovní listy, poznávají souvislosti živých organismů a životního prostředí.

Borovice světa aneb druhová rozmanitost           Praktická laboratoř ve sbírce botanických druhů borovic.

Žáci jako přírodovědci bádají nad vlastnostmi a vzhledem borovic, určují podle klíče, putují napříč kontinenty za poznáním zvláštností stromů a hledají souvislosti organizmů a životního prostředí. Program zaměřený na druhovou pestrost a schopnost přizpůsobovat se životním podmínkám.

Léčivé byliny na louce i v zahrádce           Kdo se v tom má vyznat? Jedna kytka modrá, jiná žlutá, jedna pomáhá na plíce a jiná zase na záda... Jedna se může jíst a jiná zase ne...

Využití sbírky léčivých vytrvalých bylin pro seznámení dětí s léčivými rostlinami. Poznávání rostlin všemi smysly, základní informace o způsobech použití rostinné drogy (nálev, odvar, tinktura, mast), poučení o léčivých účincích konkrétních bylin formou prohlídky bylin, diskuze o nich a následné práce ve dvojicích (řešení problémových úkolů), cvičení na zrakové a čichové rozlišování, provedení společného pokusu s bylinami, vaření a ochutnávka čaje.

Komentovaná prohlídka     Procházka sbírkami Přírodovědného muzea Semenec.

Přímý kontakt s přírodou a přírodninami prostřednictvím vybraných exponátů (byliny, horniny, stromy, zkameněliny), využití interaktivních prvků pro seznámení s konkrétními ekologickými tématy (eroze, zadržování vody v krajině, půdní horizont); smyslové vnímání přírody (sluch, hmat, čich, zrak), seznámení s konkrétními typy hornin (žula, ortorula, mramor, slepenec, pegmatit); seznámení s paleontologickou expozicí a konkrétními exponáty (vůdčí zkameněliny jednotlivých prezentovaných epoch: ortocer, lepidodendron, mastodont); metody: aktivizace, spolupráce ve dvojici nebo ve skupině při řešení zadaného úkolu, problémové vyučování

Lesní domov                  Dokážete v lese přežít alespoň jeden rok?

Strategická hra o životě člověka v přírodě a jeho schopnosti hospodárně využívat její zdroje. Žáci se promění v pravěkou tlupu, která se skládá ze sběračů a lovců a pokusí se „ přežít“ alespoň jeden rok v divočině. Úkolem sběračů je sbírat potřebné plody, byliny …, úkolem lovců je zabezpečit dostatek masa pro tlupu během čtyř ročních období. Je nutné dobře rozhodovat a přemýšlet, aby tlupa přežila bez úrazu a neponičila ekosystém. Simulační hra využívá kartiček rostlin, zvířat, plodů apod. Hra rozvíjí sociální dovednosti ve skupině, spolupráci, společné rozhodování a řešení problémových situací. Tuto hru doporučujeme pro žáky 6. – 7. tříd.

Voda v krajině     O důležitosti vody pro život celé planety Země a vodních cyklech v krajině.

O mechanismech zadržování vody v půdě, vazbách na rostliny a půdní živočichy. Využití interaktivních prvků, měření teploty půdy, pokusy na vsakování, vzlínání apod. Program vrcholí simulační hrou na hospodaření s vodou v krajině. Žáci provádí krajinné zásahy ve fiktivní krajině a pokouší se získat co nejlepší vodní bilanci.

IMG_2818.jpg

 

S MALÍŘEM DO PŘÍRODY

Cena programu 1200Kč + 20Kč na každého účastníka (materiál a pomůcky)

Délka programu: 120 min

Max. počet účastníků 30

Tvorba v plenéru pod vedením zkušeného výtvarníka. Vhodné doplnění výtvarné a estetické výchovy, nebo pro kombinaci celodopoledního programu.(cena včetně pomůcek a materiálu)

Kreslíme koně                       Kůň, přítel lidí, je častým námětem kreseb dospělých i dětí.

Pozorování koní v areálu Semence, zachycení koně v pohybu rychlou dynamickou kresbou. Seznámení s vlastnostmi a chováním koní ve stádě, hra na život ve stádě - pohybové dovednosti, schopnost spolupráce; výstupem kresby A4 - A5 - tužka, uhel, rudka.

Architektura rostlin          Pozorujeme detaily přírodnin: jak jsou pozoruhodně utvářeny! Mnozí vynálezci a architekti se přímo inspirovali u rostlin.

Seznámení se zajímavými detaily a částmi rostlin, jejich tvaroslovím, pozorování pod digitálním mikroskopem, sledování tvarů, kresba, následně malba inspirovaná detaily a stavbou přírodních tvarů a detailů (makro) - rozvoj kombinačních a fantazijních schopností v malbě podle přírody. Výstupem je malba A3-A2, kombinovaná technika.

Jihočeská krajina                Krásný výhled na soutok Lužnice a Vltavy je jako stvořený pro obraz! Společná malba vyzdobí vaši třídu.

Inspirace pohledem na krajinu, analýza krajinných prvků a plánů a měnící se barevné škály v jednotlivých plánech. Stanovení tématu, společná malba (rozdělení na skupiny) na velký formát (A1, A0) technika vaječné tempery nebo kombinovaná technika.

 P1200302.jpg

 

 

CELODOPOLEDNÍ PROGRAM

Prožijte zábavné i poučné dopoledne v Přírodovědném muzeu Semenec. Program tvoříme na míru pro Vás a vaše žáky vhodnou kombinací činností a aktivit dle Vašeho výběru. Je možné si vybrat výukový program z naší nabídky, všechny provádíme též v celodopolední rozšířené variantě.

Cena programů: 1900Kč/program + 40Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30. (př. program pro 23 žáků: 1900+(3x40)=2020Kč, program pro 20 a méně žáků: 1900Kč)

Doba trvání 180 minut včetně malé přestávky s nápojem (bylinný čaj, výluh z bylin, nebo ovocná šťáva).

Příklady celodopoledních programů:

Stezka pravěkého člověka       (celodopolední varianta je doplněna o dobrodružné stopování a lov pravěkého zvířete a následnou hostinu s pravěkým občerstvením) vhodné pro předškoláky a 1. až 3. ročníky

Lesní domov      (strategická hra na přežití v přírodě je rozšířena o složení zkoušky lovců a sběračů – znalectví ptáků, bylin, stop, rozdělávání ohně, výroba amuletu apod.; každý účastník obdrží výuční list) vhodné pro 4. až 7. ročníky

Hledání pokladu skřítka Semínka      (cesta po trase vyznačené na Semínkově mapě – plněním úkolů rozluštíte číselný kód a zjistíte, kde je uložen poklad) vhodné pro MŠ a 1. ročníky

Praktická geologie      (kombinace teoretické a praktické geologie – obsahuje jak teoretickou část pro přiblížení horninového cyklu, tak manuální dovednosti při práci s kamenem, včetně rýžování) vhodné pro 9. ročníky

Půda – poklad nejcennější      (prozkoumáme jak živou tak neživou stránku půdy – badatelský program) vhodné pro 6. – 8. ročníky

 P1150223.jpg

 

EXKURZE PRO DOSPĚLÉ

 Prohlídka sbírek v areálu s odborným výkladem lektora.
Bez omezení věku/75 min./50,- Kč/jaro - podzim
 

 

Kompletní nabídka programů 2017/2018

 objednávejte na tel.: 604 626 894

Akce pro děti Malování na kameny

Hledání